Na początku kwietnia 2015 roku
został ogłoszony konkurs geograficzny dla uczniów klas gimnazjalnych.
Celem konkursu było rozwijanie wśród młodzieży
umiejętności dostrzegania walorów krajoznawczych i kulturowych własnego kraju,
pogłębienie wiedzy o Polsce, doskonalenie umiejętności pracy z mapą,
doskonalenie umiejętności czytania ze zrozumieniem, a także wyrobienie
u uczniów zasad zdrowej rywalizacji.
Chętni uczniowie musieli przygotować się do
testu z poniższego materiału:
Położenie
geograficzne Polski.
Podział administracyjny
Polski.
Krainy
geograficzne Polski.
Obiekty
znajdujące się na Liście Światowego Dziedzictwa Kulturowego i przyrodniczego
UNESCO w Polsce.
Najważniejsze
atrakcje turystyczne.
Najważniejsze
zabytki wybranych miast.
Parki
narodowe w Polsce (najważniejsze osobliwości przyrody).
Mapa
konturowa Polski – wypełnianie.
Sąsiedzi
Polski.
Rozmieszczenie bogactw mineralnych w
Polsce.
Uprawy i hodowla w Polsce.
Główne gałęzie przemysłu Polski.
Położenie i środowisko przyrodnicze
Morza Bałtyckiego.
Znaczenie gospodarcze Bałtyku i
przyczyny niszczenia jego środowiska przyrodniczego.
Uczniowie mogli korzystać z
materiałów ćwiczeniowych, które otrzymali od Organizatorki.
Zgodnie z Regulaminem konkursu:
I miejsce
mógł zająć uczestnik, który rozwiązał minimum 75% testu,
II miejsce
mógł zająć uczestnik, który rozwiązał minimum 65% testu,
III miejsce
mógł zająć uczestnik, który rozwiązał minimum 55% testu.
W przypadku nieosiągnięcia ww. wymagań Regulamin przewidywał przyznanie wyróżnień tym uczniom, którzy
wykonali test najlepiej spośród wszystkich uczestników konkursu.
W dniu 29 kwietnia br. roku uczestnicy konkursu przystąpili do
rozwiązywania arkusza konkursowego. Poniższe zdjęcie obrazuje jego fragment.
Organizatorka, po sprawdzeniu i ocenieniu arkuszy, ogłosiła co
następuje:
I miejsce ex aequo za wykonanie testu w 79 % zdobywają:
Katarzyna
Bajonczak z kl. II g i Marek Nowicki z kl. III g
II miejsce za wykonanie testu w 77 % zdobywa Justyna Weiss z kl. III g
III miejsce za wykonanie testu w 74 % zdobywa Jakub Nitschke z kl. II g
Na wyróżnienie zasłużył Adrian Pryputniewicz za wykonanie testu w 72 %.
Laureaci otrzymali
dyplomy i nagrody książkowe…
…oraz oceny z geografii w
zależności od zdobytych punktów
(w przeliczeniu na % wykonalności):
(w przeliczeniu na % wykonalności):
100% - celujący
95-90% - bardzo dobry
89-70% - dobry
69 – 55% - dostateczny
Oprac. Patrycja Cichy